NORMATIVA I PROTOCOL D’ACTUACIÓ PER L’INCOMPLIMENT DE LA NORMATIVA DEL MENJADOR I DELS PATIS

El servei de menjador del nostre centre, comprèn la franja horària de 12.30 hores a 15 hores a Ed. Infantil i a Primària. La gestió és portada a terme per l’AMPA ESCOLA ST.SALVADOR HORTA.
Els menús són elaborats i consensuats per personal qualificat: dietista, cuinera i ajudant de cuina, seguint el pla de menús que proposa una nutricionista i que avala el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Tots els dinars es preparen i cuinen a les instal·lacions de la mateixa escola i porten controls estrictes.

Disposem de les següents instal·lacions:

Cuina, menjador, lavabos…. i dels espais tant per fer el servei pròpiament dit com per l’hora del lleure.

Funcionament diari:

Pretenem que el menjador escolar sigui un espai de socialització i educació en les bones maneres i la salut alimentària.
Fem dos torns:
1r. Torn: alumnes de 1r/2n/P3/P4 i P5 . Entren a les 12,30 h i acaben a les 13.20 h aproximadament. Quan acaben surten al pati i entra el 2n. torn.
2n. Torn: alumnes de 3r//4rt/5è i 6è. Entren a les 13.35 h i acaben a les 14.45 h aproximadament. En acabar sortim al pati i ens preparem per l’entrada a les classes.
Per tal que el servei de menjador escolar funcioni de forma satisfactòria per a tots els alumnes, és important respectar les normes següents durant el servei:

  • Tots els alumnes procedents dels municipis amb transport obligatori, s’han de quedar al menjador. Les famílies podran renunciar voluntàriament al servei.
  • Es considera absència del menjador quan l’alumne assisteix a les classes i no es queda al migdia (cal que dugui prèviament autorització per abandonar el centre ). Si un alumne no assisteix a classe però té previst fer ús de menjador, cal comunicar-ho a la secretària de l’AMPA, abans de les 10 hores si no es comunica no es podrà quedar al menjador. El control d’assistència correspon a la secretària de l’AMPA.
  • Quan un alumne marxi del centre sense autorització serà entès com a infracció i es posarà en coneixement, via telefònica, dels pares.
  • Si un alumne ha de sortir del centre en el període comprès en el servei de menjador haurà de ser recollit per un adult que signarà conforme se l’emporta del centre i avisar a la coordinadora de monitores. S’hauran d’esperar en el menjador o en un lloc que controlin les monitores.
  • Els alumnes han de tastar els diferents plats de menú, no se’ls obligarà a menjar. Però en el cas que les monitores considerin insuficient l’alimentació d’un alumne en faran un seguiment i es posarà en coneixement de les famílies la situació per preveure possibles trastorns alimentaris.
  • Els alumnes han de contribuir a mantenir nets els espais de menjador.
  • Els alumnes no poden estar pels passadissos ni entrar a les aules o altres dependències de l’escola durant el període de menjador. Per qualsevol problema han de dirigir-se a les monitores i seran aquestes qui acompanyaran l’alumne/a.
  • No es poden portar jocs de casa.
  • Si hi ha incidents que demanen l’actuació dels monitors, s’aplicarà a tots els infants el següent protocol d’actuació, en l’ordre indicat:

1.FALTES LLEUS: El monitor farà un avís verbal. Se’n faran un màxim de tres ja sigui durant el mateix dia o dies consecutius. Com a conseqüència dels avisos verbals, l’Infant seurà una estona ja sigui a un banc del pati o bé al menjador durant aquesta estona reflexionarà i reforçarà les normes de comportament.
2.Quan hi hagi una acumulació de tres faltes lleus o una falta greu, la coordinadora del menjador farà arribar a les famílies, mitjançant els tutors de l’escola un full d’incidència o una trucada, en el qual es comunicaran les faltes del fill/a. Les famílies tindran dos dies per entrevistar-se amb la coordinadora i buscar una solució.
3. Si el problema persisteix, la coordinadora ho comunicarà a la direcció de l’escola perquè la direcció es posi en contacte amb la família per escrit o mitjançant trucada telefònica i sol·liciti una entrevista. La trobada es farà juntament amb representants de l’AMPA, la coordinadora de menjador i el monitor/a corresponent. En aquesta reunió s’exposaran totes les faltes comeses per l’alumne/a.
4. Si l’alumne/a és reincident i no es resol el problema, l’AMPA, que és qui gestiona el menjador, convocarà la comissió permanent del Consell Escolar, es parlarà i s’avaluarà la situació podent decidir el dret d’expulsió durant cinc dies del servei. En cas que es produeixi una falta molt greu, la coordinadora es posarà en contacte amb la família telefònicament per comunicar els fets i la direcció convocarà les famílies a una entrevista per tal de donar-los la carta d’expulsió.
5. Passats els cinc dies d’expulsió, l’alumne/a podrà a tornar a fer ús de menjador. En cas de cometre noves faltes, es tornarà a repetir el número 3, i en aquest cas s’expulsarà vint dies (un mes) del servei de menjador.
6. Passats aquests vint dies, l’alumne/a podrà fer ús del servei de menjador. En cas de cometre novament faltes, es tornarà a repetir el punt número 3. A partir d’aquest punt si hi ha accions reincidents, es prendria la decisió que no pogués fer ús del servei de menjador durant la resta de curs.

FALTES I SANCIONS

La imposició de sancions es portarà a terme de manera proporcional a la falta comesa amb l’objectiu de mantenir i millorar el procés educatiu.
Les conductes irregulars poden ser lleus, greus i molt greu.

Faltes lleus:

  1. Desobeir les indicacions del personal de cuina i dels monitors de manera que alteri lleument el desenvolupament normal de l’activitat del menjador.
  2. Entrar o sortir del menjador sense ordre.
  3. Entrar al menjador objectes no permesos (joguines, consoles, mòbils, etc..)
  4. No fer un ús adequat dels estris (coberts, tovallons, etc..) i no menjar correctament.
  5. No seure correctament a la cadira i aixecar-se abans d’acabar el dinar.
  6. Fer malbé, per ús indegut les dependències i el material del menjador.
  7. Fer xivarri de manera habitual en entrar i sortir del menjador i durant l’àpat.
  8. Deixar menjar als plats de manera sistemàtica.
  9. Qualsevol altre conducta que afecti lleument al respecte, la integritat o la salut de les persones.

Sancions:

  1. Avís verbal dels monitors/es.
  2. Si el mal comportament continua, l’alumne/a seurà en una altra taula del menjador, temporalment se’l separarà del seu grup habitual a l’hora de dinar.
  3. Després d’una falta lleu, es posarà en marxa el protocol d’actuació que abans hem especificat.

Faltes greus:

  1. L’acumulació de tres faltes lleus implica una falta greu.
  2. Desobeir greument les indicacions del personal de cuina i del monitoratge.
  3. Sortir del menjador sense permís del monitor/a.
  4. Deteriorar de manera intencionada el material del pati o el menjador.
  5. Llençar intencionadament menjar a terra, als companys o fer-lo malbé.
  6. Qualsevol conducta que afecti greument al respecte, la integritat o la salut de les persones.

Sancions:

  1. Després d’una falta greu l’alumne/a haurà de dinar separat dels companys o se li podrà canviar el torn del menjador.
  2. Full d’incidència als pares. Cal retornar-lo signat pels pares o tutors legals, si no fos així, es posaran en contacte telefònicament.
  3. Els monitors/es decidiran les accions que l’alumne/a haurà de portar a terme pel bé de la comunitat.
  4. Tot el material que es faci malbé i sigui propietat del menjador o de l’escola anirà a càrrec de la família de l’alumne/a. El material que s’haurà de reposar serà de les mateixes característiques que el que hi havia.
  5. Es posarà en marxa el protocol d’actuació per d’incompliment de la normativa de menjador.

Faltes molt greus:

  1. L’acumulació de tres faltes greus implica una falta molt greu.
  2. Causar intencionadament desperfectes molt greus en dependències i materials d’ús, durant l’horari de menjador.
  3. Agredir intencionadament, física i verbalment els monitors/es i companys/es.
  4. Sostreure objectes de l’escola o dels companys.
  5. Qualsevol altre conducta que afecti molt greument al respecte, la integritat o la salut de les persones.

Sancions:

  1. Totes les que estan previstes per les faltes greus.
  2. Després d’una falta molt greu es posarà en marxa el protocol d’actuació per d’incompliment de la normativa de menjador.

Totes les faltes seran registrades en el diari del menjador.

S’han de seguir les restants normes que composen la Normativa Escolar.